Je hoort het regelmatig, het koppelen van een blog aan een webshop verhoogt je conversie. Zo geeft u klanten relevante informatie, doet u aan brandbuilding en komt u hoger in Google. Althans, dat is het verhaal, maar klopt dit eigenlijk wel?
Het is zeker waar dat het bloggen positief is voor je posities in Google. Google houdt ervan regelmatig nieuwe content op een site te zien en beloont dit door je een hogere positie in hun resultaten te geven. Nadeel van het bloggen is dat het ontzettend veel tijd kost en op een gegeven moment je inspiratie op kan zijn.
Gelukkig zijn er diverse bedrijven gespecialiseerd in het schrijven van teksten voor blogs. Dit geldt trouwens ook voor het schrijven van unieke productteksten, ontzettend belangrijk voor de zoekresultaten maar doordat veel ondernemers daar geen tijd voor vrij kunnen of willen maken is het soms beter een bureau in te huren dat het voor u doet.
Door een blog te koppelen aan je webshop heb je meer ruimte om regelmatig nieuwe content te delen met je bezoekers. Denk aan een review van een bepaald product of een interessante eigenschap van je webshop die klanten écht moeten zien.
Hoewel niet elke ondernemer met een webwinkel er tijd voor vrij kan krijgen is het hebben van een blog over het algemeen aan te bevelen. Klanten krijgen er een persoonlijkere band door met de eigenaar van de webwinkel en het geeft u bekendheid in onder andere Google wat snel nieuwe klanten oplevert.
Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.